T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Adıyaman Türkiye'nin Güneydoğu Anadolu Bölgesinde 37º-45º kuzey enlemi ile 38º-17º doğu boylamı üzerinde yer alır. Yüz ölçümü 761.400 km² olan ilin rakımı 669 m.dir. Doğuda Atatürk Barajı Gölü ve Diyarbakır, batıda Kahramanmaraş, güneyde Atatürk Barajı ve Şanlıurfa, kuzeyde Malatya İlleri ile çevrilidir.
İlimiz Adıyaman, tarihi ve kültürel değerlerinin yanı sıra tarımsal potansiyeli açısından da Güneydoğu Anadolu bölgesinin önemli illeri arasındadır.
Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) ile birlikte ilimize yapılan yatırımların artışı, tarımsal üretimde yeni teknikler ile birlikte makine kullanımının yaygınlaşması ilimizdeki tarımsal üretimi son yıllarda olumlu yönde etkilemiştir.
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının destekleme politikaları da bu sürece olumlu katkı sağlayan önemli faktörlerdendir.
Özellikle 2007 yılından sonra Doğrudan Gelir Desteği (DGD) uygulamasının sonlandırılarak, doğrudan tarımsal üretimi teşvik eden destekleme politikalarının benimsenmesi, tüm Türkiye de olduğu gibi Adıyaman ilimizde de sadece büyük arazi sahiplerinin değil küçük ölçekli tarımsal işletmelerin de bu destek pastasından önemli pay almalarını sağlamıştır.
TARIM ARAZİLERİNİ DEĞERLENDİRME:
İlimiz sınırları içerisinde Kamu Kurumları, Özel Kuruluşlar ve kişilerce müracaatı yapılan tarım dışı amaçlı arazi kullanımları için yapılan çalışmalar kapsamında nazım, mevzi imar planları, sanayi alanları, yerleşim alanları, akaryakıt istasyonları, konaklama tesisleri, maden ocakları, toprak ocakları, fabrika yerleri, tarımsal tesisler, malzeme ocakları, TEDAŞ tesisleri ve Hidro Elektrik Santralleri (HES) vb. müracaatlar için arazi etütleri yapılmış, rapor ve haritalar hazırlanmıştır. İl Müdürlüğümüz, İl Toprak Koruma Kurulu ve Bakanlığımızın onayından sonra talep eden kişi, kurum ve kuruluşlara görüş bildirilmiştir.
-Tarım dışı arazi kullanımı izni için:
Yapılan başvuru Sayısı (adet) : 48
Sonuçlanan (adet) : 40
İl Müdürlüğümüze gönderilen dosyalarındaki eksik belgeler vb. nedenlerden dolayı 8 adet dosya sonuçlandırılamamıştır.
Etüdü Yapılan Arazi Miktarı Toplamı (ha) : 507,78
Kanun kapsamında izin verilen alan (ha) : 251,1
-Kanun kapsamında tarımsal amaçlı yapılar için 10 (on) adet başvuru yapılmış olup, bunların 7 (yedi)'si sonuçlanmıştır. Diğer 3 (üç) dosya ise dosyalarındaki eksik belgeler vb. nedenlerden dolayı dosya sonuçlandırılamamıştır.
-Kanun kapsamında, tarımsal faaliyetlerin ekonomik olarak yapılabileceği parsel büyüklüklerinin belirlenmesi, ifrazların (ayırma) belli ölçülerde sınırlandırılması, satış yoluyla bölünmenin engellenmesi yoluyla işletmeye yeter büyüklükteki parsellerin korunması ve oluşturulması (tevhit) hedeflenmektedir. İl Özel İdaresi ve Tapu Müdürlüklerinin bu yöndeki görüş talepleri ile ilgili olarak,
Yapılan başvuru Sayısı : 11
Sonuçlanan : 11
- Kanun kapsamında İl Müdürlüğümüze, vasıf değişikliği ve hisseli satışlar ile ilgili yapılan müracaatlar değerlendirilerek sonuçlandırılmıştır.
TARIMSAL PROJELER
1.GENÇ ÇİFTÇİLERİN EĞİTİMİ PROJESİ
Genç Çiftçilerin Eğitimi Projesi; kırsal kesimde yaşayarak tarımsal faaliyet içerisinde bulunan 15 - 30 yaş arası atılgan, girişimci, yeniliklere açık, meraklı olmaları ve bu niteliklerine haiz bölgelerinde örnek çiftçi vasıflarını artırmak, eğitim ve yayım konularında diğer çiftçilere yardımcı olmak amacıyla 2012 yılında Gerger İlçesi Güzelsu Köyünden bir çiftçi, Merkez İlçe Dışbudak Köyünden bir çiftçi olmak üzere iki genç çiftçi Adana Tarımsal Eğitim Merkezinde eğitime alınmıştır. 21 Ekim - 13 Aralık 2013 tarihleri arasında Şanlıurfa ilinde yapılacak eğitime bir genç çiftçimiz katılacaktır.
2. BAKANLIK PROJELERİ
Gap eylem planı kapsamındaki illerde süt sığırcılığı yatırımlarının desteklenmesi projesi dahilinde ilimizde 31.12.2012 tarihi itibarı ile 9 yatırımcımız; 1.190 adet hayvandan müteşekkil işletmelerini16.426.681,15 TL yatırımları karşılığında kurarak 4.900.706,75 TL hibe desteği almışlardır. Proje kapsamında yürütülen tüm yatırımlar tamamlanarak faaliyete girmiştir.
3.Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü Tarafından Yürütülen 2012 Yılı Bakanlık Yatırım Projeleri
2012 yılında uygulanan projelerin tamamı tarım sektöründe olup, uygulama alanı Adıyaman Merkez ve İlçeleri kapsamaktadır. 2012 yılı yatırım projelerinin toplam program yılı ödeneği 5.150.327,00 TL dir. Gelen Ödenek2.575.163,00 TL.' dir.
Tarımsal Kooperatifler
KOOPERATİF TÜRÜ SAYISI ORTAK SAYISI
Tarımsal Kalkınma Kooperatifi 46 3.616
Sulama Kooperatifi 9 343
Su Ürünleri Kooperatifi 6 135
Toplam 62 4.094
1163 Sayılı Kooperatifler Kanununa Göre:
BİRLİK ADI ORTAK SAYISI
Adıyaman Bölgesi Tarım Kooperatifleri Birliği 28
4631 Sayılı Hayvan Islahı Kanununa Göre Kurulmuş Birlikler:
BİRLİK ADI ORTAK SAYISI
Adıyaman Arı Yetiştiricileri Birliği 379
Adıyaman İli Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği 113
Adıyaman İli Damızlık Koyun-Keçi Yet. Birliği 37
5200 Sayılı Tarımsal Üretici Birlikleri Kanununa Göre:
BİRLİK ADI ORTAK SAYISI
Gölbaşı İlçesi Süt Üreticileri Birliği 421
Adıyaman İli Süt Üreticileri Birliği 21
1- Adıyaman İli Kahta İlçesi S.S. Akıncılar Beldesi Tarımsal Kalkınma Kooperatifi Bakanlığımızca yürütülen ;Genel Bütçe Kaynaklı Yatırım Projesi kapsamında 'Ortaklar Mülkiyetinde 180 Başlık(30 AileX6Baş) Damızlık Sığır Yetiştiriciliği Projesi' Programa alınmış olup, 1796.332,00 Bakanlığımızdan kredi tahsis edilmiştir.
Kooperatifin uygulamakta olduğu proje için kademeli ve kontrollü yapılan çalışmalar neticesinde 477.750,00 TL hak ediş düzenlenmiştir.
2- Adıyaman Merkez İlçesi S.S. Yeşiltepe Köyü Tarımsal Kalkınma Kooperatifinin kuruluşu tamamlanmıştır.
3- Adıyaman Merkez İlçesi S.S. Yedioluk Köyü Tarımsal Kalkınma Kooperatifinin kuruluşu tamamlanmıştır.
4- Adıyaman İli Merkez, Kahta, Sincik, Gerger, Samsat, Çelikhan İlçeleri ve bağlı köylerde ikamet eden çiftçiler bir araya gelerek Süt Üreticileri Birliği kuruluşu tamamlanmıştır.
5- Adıyaman Gölbaşı İlçesi S.S. Yaylacık Köyü Tarımsal Kalkınma Kooperatifinin kuruluş işlemleri devam etmektedir.
6- 6111 Sayılı Kanunun kapsamında müracaat eden; Merkez S.S. Kayatepe Köyü, S.S. İndere, Ahmethoca ve Akçalı Köyleri, Besni İlçesi S.S. Suvarlı Beldesi ve Gölbaşı İlçesi S.S. Küçükören, Haydarlı ve Çatalağaç Köyleri Tarımsal Kalkınma Kooperatiflerinin muaccel hale gelen borçlarının yeniden yapılandırılması çalışmalarıyla ilgili Borçlarının zamanında ödenmesi hususlarında çalışmalar devam etmektedir.
7- Tarımsal Amaçlı Kooperatifler ve Birliklerle ilgili Eğitim çalışmaları yapılmıştır.
8-Proje uygulayan Tarımsal Kalkınma Kooperatiflerinin hayvan takip çalışmaları devam etmektedir.
Adıyaman Lalesi
Dünyada birçok bitkinin gen merkezi durumunda olan ülkemizde Adıyaman ili, bu anlamda önemli bir bitki çeşitliliğine sahiptir. İlin sahip olduğu ve endemik (yöreye özgü) karakterdeki bitkiler içinde geofit dediğimiz soğanlı, yumrulu ve rizomlu bitkiler farklı bir önem taşırlar. Adıyaman ili florasında mevcut geofitlerden Fritillaria persica L. (Adıyaman lalesi) gerek süs bitkisi olarak gerekse farmasötik bitki olarak önemli bir değere sahiptir. Adıyaman lalesi başta ülkemiz olmak üzere Filistin, Ürdün, Suriye, Irak, İran Afganistan ve Kuzey Hindistan'ın dağlık bölgelerinde yayılış göstermektedir. Bu bitkinin ülkemizdeki yayılış alanı ise Adıyaman ili Sincik ve Gerger ilçeleri ile Hakkari ili Yüksekova ve Şemdinli ilçeleridir.
Adıyaman lalesi, bir metre kadar boya erişebilmekte ve her bir bitkide 40-45 çiçek bulunur. Bitki 3 - 3.5 aylık bir vegetaryon süresine sahiptir. Şubat ayı sonlarına doğru çıkış yapan bitkilerde çiçeklenme mart ayının sonlarına doğru görülür ve 25 - 30 gün devam eder.
Adıyaman ilinde bulunan diğer önemli bir geofit'de Ağlayan gelin veya Ters lale ismiyle bilinen Fritillaria imperialis L.'dir. Bu endemik soğanlı bitkide Adıyaman lalesine benzer ekolojik isteklere sahiptir. Bu bitkinin boyu 50 - 55 cm. kadardır ve mart ayı ortalarında çiçeklenmeye başlayan bitkilerin her birinde 4 - 5 çiçek bulunmaktadır.
Gerek Adıyaman lalesi gerekse Ağlayan gelin ülkemizin yıllık 2,5 - 3 milyon dolar olan çiçek soğanı ihracatında önemli bir yere sahiptir. Ayrıca peyzaj ve kesme çiçek olarakta değerlendirile bilen bu bitkilerin ilimiz ekonomisi için önemli değeri vardır.
SÜNE MÜCADELESİ ÇALIŞMALARI
Mücadele edilmediği takdirde verim ve kalitede büyük kayıplara neden olan, hububat ana zararlısı süneye karşı; müdürlüğümüz tarafından hazırlanan slayt ve video gösterileri ile sünenin yaşayışı, mücadele metotları ve ağırlıklı olarak biyolojik mücadele konuları kapsamında Merkez ve İlçelerimizde yaklaşık 2000 çiftçiye eğitim verilmiştir. 2012 yılı Nisan ayı içerisinde 13 ekip oluşturularak 47 personel ile mücadeleye esas olacak sürveyler yapılmıştır. Yapılan kıymetlendirme ve nimf sürveyleri neticesinde 18.05.2012 tarihinde ilaçlanmaya başlanıp, 29.06.2012 tarihinde ilaçlama bitirilmiştir. Çevre illerin kışlaklarının da ilimiz sınırlarında bulunduğundan dolayı geniş zaman aralığında çekiliş mücadelesi yapılmaktadır. İlimizde çekiliş mücadelesine 07.06.2012 tarihinde başlanıp 29.06.2012 tarihinde bitirilmiştir.
Süne mücadelesinde İlimiz Merkez, Besni, Kahta, Samsat ve Gölbaşı İlçelerinde 2012 yılı için programa alınan saha 900.000 dekar olmasına karşın, yapılan sürvey sonuçlarına göre çekiliş mücadelesi de dahil 593.690 da. alanda ilaçlı mücadele yapılmıştır.
2012 süne mücadelesi kapsamında yapılan kimyasal mücadeleden sonra sonuçların değerlendirilmesi amacı ile merkez ve ilçe köylerindeki farklı üreticilerden alınan toplam 505 adet buğday numunesinde yapılan emgi analiz sonuçları geçen seneler ile kıyaslandığında aşağıdaki tabloda da görüldüğü gibi mücadeledeki başarı nispeten 2012 yılında daha da artmış ve ilaçlanan alanlardaki emgi oranı % 1'in altına düşürülmüştür. 2012 yılı süne mücadelesinin milli ekonomiye katkısı yaklaşık 135.000.000 TL. olmuştur.
Yılı |
Emgi AnaliziYapılan Numune Sayısı (adet) |
İlaçlanması Gerekirkenİlaçlama Yapılmayan AlanlardakiEmgili DaneOranı (%) |
İlaçlama YapılanAlanlardaki Emgili Dane Oranı (%) |
2010 | 461 | 4,28 | 1,01 |
2011 | 617 | 5,43 | 1,3 |
2012 | 505 | 3,45 | 0,74 |
Ayrıca 2013 yılı İlkbaharında İlimiz Merkez ve 4 ilçede (Kahta, Besni, Gölbaşı, Samsat) toplam 243 yerleşim biriminde çıkması beklenen süne popülasyonunun ve buna bağlı olarak muhtemel mücadele alanlarının bir yıl önceden tahmin edilerek bu doğrultuda mücadele hazırlıklarının yapılması amacıyla; 2012 yılı Ekim ayı içerisinde süne kışlaklarımız olan Nemrut, Ulubaba, Haydaran ve Kımıl Dağlarında 10 gün süre ile süne kışlak sürveyleri yapılmış ve bu sürveyler sonuçları ışığında 2013 yılı süne mücadelesinin yine 900.000 da. alanda uygulanması uygun görülerek programa alınmış ve Bakanlığa sunulmuştur.
Yerli Çekirge Mücadelesi :
GENEL ZARARLILAR:
1. Tarla Faresi Mücadelesi: Hububat sahalarında toprak altı zararlısı olarak, erken dönemde büyük verim kayıplarına neden olan tarla faresine karşı; 2012 yılında Çinko Fosfür terkipli zehirli buğdaydan 1000 kg. hazırlanarak çiftçilerimize dağıtılmış ve 20.000 da alanda tarla faresi kimyasal mücadelesi gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 2013 yılı tarla faresi mücadelesi için gerekli hazırlıklar da yapılmıştır.
2. Yerli Çekirge Mücadelesi: İlimizde yerli çekirge uzun yıllardır mevcut olmasına rağmen, 2012 yılı içerisinde yapılan sürveyler sonucunda popülasyonun mücadele eşiğinin altında olması ve garsiyat alan tespit edilmediğinden dolayı çekirge mücadelesi yapılmamıştır. İlimizde devlet yardımı şeklinde yapılan tek mücadele yerli çekirge mücadelesidir. MERA ÇALIŞMALARI
1 Mera Islah Çalışmaları: Mera çalışmalarında merkez Ovakuyucak köyünde ve Kâhta ilçesi Narince köyünde toplam 1578 dekar alanda ıslah çalışmaları 3. yılı devam etmektedir. Bu alanlarda % 27 Amonyum Nitrat gübresi uygulamaları yapılmıştır. Gerger ilçesi Görgenli köyü için mera ıslah projesi hazırlanıp Bakanlığa sunulmuştur. İl Mera Komisyonunca Uygun Görülen mera olabilecek alanlar için çalışmalar devam etmektedir.
2 Mera İşgalleri ile İlgili Çalışmalar: Samsat İlçesi Tepeönü Köyünde 72 da alanda ve Kahta İlçesi Gölgeli köyünde 127 da alanda 3091 sayılı kanun uygulanmıştır. Halen Merkez, Besni, Samsat ve Gerger ilçelerimizde mera işgalleri ile ilgili işler devam etmektedir.
3 Mera Tespit Tahdit ve Tahsis Çalışmaları: İlimiz Mera Komisyonu tarafından Kahta İlçesi köyünde tahsis çalışmaları ve Besni Akdurak köyünde tespit ve tahdit çalışmaları tamamlanmış olup, Merkez ilçe Doyran köyünde tahsis ve Besni İlçesi Kızılin Köyünde ise tespit ve tahdit çalışmaları devam etmektedir. Ayrıca Merkez ilçede satışı istenen hazine arazileri için teknik incelemeler yapılmış ve uygun görülen yerlerin satışına izin verilmiştir.
4 Tahsis Amacı Değişikliği Çalışmaları: Tahsis amacı değişikliği için başvuruda bulunan enerji piyasası düzenleme kurumu kamulaştırma dairesi başkanlığının hidroelektrik santrali üretim tesis için talepler mevcut olup işlemleri devam etmektedir. Ayrıca enerji nakil hattı için tahsis amacı değişikliği devam etmektedir.
ADIYAMAN İLİ ÇAYIR MERA ALANI |
|||
İlçeler |
Çayır-Mera Alanı (da) |
||
2010 |
2011 |
2012 |
|
Merkez |
111.652 |
103.268 |
103.268 |
Besni |
43.339 |
43.565 |
43.565 |
Çelikhan |
96.989 |
83.166 |
83.166 |
Gerger |
61.404 |
60.000 |
60.392 |
Gölbaşı |
13.509 |
17.000 |
13.800 |
Kahta |
37.862 |
37.862 |
37.862 |
Samsat |
21.670 |
21.536 |
21.670 |
Sincik |
65.640 |
65.640 |
65.640 |
Tut |
28.875 |
28.875 |
28.875 |
Toplam |
480.940 |
460.912 |
458.238 |
2013 YILI SU ÜRÜNLERİ FAALİYETLERİ
İlimizde ilk su ürünleri yetiştiriciliği tesisi 1999 yılında, Gölbaşı İlçemize Bağlı Harmanlı Beldesinde kurulmuştur. İlimizde özellikle 2009 yılının 2. yarsından başlayarak hızlı bir su ürünleri üretimi ve yetiştiriciliği artışı olmuştur. 2012 yılı başı itibarı ile ilimizde faaliyet gösteren toplam 15 adet tesisimizin üretim kapasitesi 5026 ton/yıldır. Bu tesislerin dışında işlemleri devam eden başvuru kapasitesi ise 10.713 ton/yıldır. Bu tesislerin de üretime geçmesi halinde 15.739 ton/yıllık bir kapasiteye ulaşılacaktır. Bu kapasite Türkiye üretiminin % 9'una karşılık gelmektedir. Ayrıca kuluçkahanesi olan 2 tesisimizde yıllık toplam 2.105.000 adet /yıl kapasitesinde bir yavru balık üretim kapasitemiz mevcuttur.
İlimiz baraj göllerinde balıkçılık üretimine uygun olan, Çat Baraj gölü kapasitesi dolmuştur. Atatürk Barajı Gölünde ise ilimiz sorumluluk alanına giren 11(11,12,13,14,15,16,17,18,19,20ve21. bölgeler)adet avlak sahasının tamamına başvuru yapılmış ve işlemleri halen devam etmektedir.
Bu tesislerin mevzuata uygun kurulup faaliyetlerine devam etmeleri için yıl boyunca denetimlerimiz devam etmektedir.
İlgili mevzuatlar doğrultusunda, projeleri onaylanmış su ürünleri yetiştiricilik işletmelerini denetimi, avlak sahalarının kontrolleri, ilimiz su kaynaklarının su kirliliği ve nitrat izleme çalışmaları yürütülmektedir.
2012 yılında İlimizde faaliyet gösteren 692 kayıtlı işletme bulunmaktadır. Arıcılarımıza 2008 yılına kadar Bal Üretici Ruhsatı ve Temel Petek Üreticisi Ruhsatı verilmekteydi, 2009 yılından itibaren Arıcı Tanıtım Kartı verilmektedir. Arıcılarımızın TURKVET (Veteriner Bilgi Sistemi) veri tabanına İşletme düzeyinde kayıtları yapılarak 'İşletme Tescil Belgesi' düzenlenmiş ve yetiştiricilerimize teslim edilmiştir. Merkezde 10.867, İlçelerde 42.537 olmak üzere İlimizde 53.404 kovan bulunmaktadır.
İL GENELİ BÜYÜKBAŞ HAYVAN İŞLETME SAYILARI
28 Temmuz 2002 tarih ve 24829 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren ''Sığır Cinsi Hayvanların Tanımlanması, Tescili ve İzlenmesi Yönetmeliği'' çerçevesinde İl genelindeki kayıt altına alınan işletme sayıları tablo halinde aşağıya çıkarılmıştır.
ADIYAMAN |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
31.12.2012 |
İŞLETME SAYISI |
31.396 |
34.800
|
35.645
|
37.297 |
38.878
|
40.826 |
37.206 |